چهارشنبه 2 خرداد 1403

"مداحان بایدبه محتوای اشعارخودتوجه کنند"

  تاريخ:بيست و چهارم آذر 1388 ساعت 09:36   |     کد : 31522   |     مشاهده: 675

مهر: نماینده ولی فقیه در استان فارس بر لزوم مراقبت مداحان و نوحه سرایان در ایام عزاداری امام حسین(ع) نسبت به محتوای اشعار و نوحه ها تاکید کرد.

آیت الله ایمانی بعد ازظهر دوشنبه در همایش پنجره های سبز در شیراز با بیان اینکه محتوای تمامی اشعار عزاداریها باید بالا و جامع باشد، افزود: بی محتوا کردن عزاداریها یکی از اقداماتی است که دشمن در صدد اجرای آن بوده که یکی از روشهای آنان اشعار بی محتوا به شمار می رود ضمن اینکه ترویج اعمالی مثل قمه زنی، دخیل بستن و امثال این امور از جمله اقداماتی دیگری است که دشمنان برای بی محتوا کردن عزداریهای امام حسین(ع) به کار می بندند.

وی در ادامه با اشاره به نصب عکس امام (ره) و مقام معظم رهبری در هیئتها نیز خاطرنشان کرد: آوردن عکسهای امام (ره) و مقام معظم رهبری در هیئتها سیاست بازی نیست ضمن اینکه نباید واقعه و حادثه تاسوعا و عاشورا را منحصر به یک مقطع زمانی کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه استعمار به دنبال منافع خود بوده و گاهی عزاداریها را به شکلی که خود می خواهد هدایت می کند، افزود: دشمن در صدد حذف عزاداریها و یا بی محتوا کردن آنهاست از این رو نباید با کارهای غیر مشروع بهانه به دست مخالفان دین داد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/31522
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است